KORLIV får nyt logo og ny visuel identitet
KORLIV skal have nyt logo og visuel identitet. Det har hovedbestyrelsen besluttet, efter at repræsentantskabet i marts 2022 vedtog at ændre navn fra Folkekirkens Ungdomskor til KORLIV - folkekirkens kororganisation. Bag det nye logo og den ny designlinje står grafikerne Cecilia Brøgger og Sofie Engel.
KORLIV skal have nyt logo og visuel identitet. Det har hovedbestyrelsen besluttet, efter at repræsentantskabet i marts 2022 vedtog at ændre navn fra Folkekirkens Ungdomskor til KORLIV - folkekirkens kororganisation. Bag det nye logo og den ny designlinje står grafikerne Cecilia Brøgger og Sofie Engel.
Har kigget tilbage i historien
De to grafikere har i arbejdet med logoet taget udgangspunkt i tidligere udgaver fra organisationens snart 55-årige historie. Fuglen har i alle årene været en gennemgående figur og det samme har bladet - begge religiøse symboler. Men fuglen er også et symbol på sangen - og i den nye version har sanglærken måttet vige for en sangdrossel.
"Sangdroslen er i modsætning til Sanglærken en lidt større fugl – mindre buttet og med en smuk silhuet. Dens sang er særlig, fordi den har mange klange. Dette er en fin detalje ift. at være et kommende ikon for KORLIV", skriver de to grafikere i deres begrundelse. Også farvespektret er valgt med udgangspunkt i sangdroslens naturlige omgivelser.
Fuglen åbner sig med verden
Sangdroslen sidder omgivet af blade og synger ud mod verden - som et symbol for at også KORLIV gerne vil åbne sig mere imod det omgivende samfund. Uden dog at glemme de folkekirkelige værdier, vi er rundet af. Det nye logo trækker således på samme tid spor tilbage i historien og peger ind i fremtiden.
Den nye visuelle identitet vil i løbet af efteråret blive implementeret på KORLIV's forskellige platforme og i vores skriftlige